Ordenances fiscals 2016

El nostre grup està d’acord quasi bé en la totalitat de les propostes de modificacions de les ordenances fiscals pel 2016 i en l’adequació del calendari fiscal a les dates proposades per l’organisme recaptador (Diputació).
 
Res a destacar pel que fa la les ordenances reguladores dels impostos (l’IBI, l’IAE, etc.)
 
Ara bé, en quant a les ordenances fiscals reguladores de les taxes, i per no anomenar-les totes o quasi totes, destaquem positivament la que regula la taxa per la prestació de serveis de cementiris, la del preu públic per la prestació de serveis en les instal·lacions esportives i culturals municipals (especialment pel que fa a la baixada preu de les entrades als espectacles i concerts, la qual cosa esperem que vagi en benefici d’una major assistència), i la que regula el preu públic per la prestació del servei de teleassistència tot i que creiem que s’hauria de fer un esforç per tal d’ampliar la gratuïtat a persones de renda baixa i no només a aquelles, la renda de les quals no superi d’una vegada l’Indicador de Renda de Suficiència de Catalunya (569,12 euros anuals); en aquest sentit, 1 vegada i mitja de l’Indicador cobriria un sector més ampli de persones amb rendes baixes.
 
Per acabar, vostès saben que el nostre grup és (permetin-me l’expressió) “bel·ligerant” en tot allò que fa referència al Camp de Golf  Municipal i no podem acceptar una ordenança que reguli els preus del seu ús, quan el que creiem que allò que cal fer és una anàlisi en profunditat i sense por sobre la conveniència o no de mantenir un equipament greument deficitari i que està lluny de satisfer les necessitats de la major part de la població. 
 
Per aquesta raó i només per aquesta raó el vot del nostre grup no serà favorable a l’aprovació de les ordenances fiscals per l’any 2016.
 
MODIFICACIÓ DE CRÉDITS
 
Un parell d’observacions en el cas d’aquesta “nova” modificació de crèdits. Primera,  ens sorprèn que una despesa que afecta a la segona fase de la zona esportiva del Mas Sot no s’hagués previst quan es va fer l’annex d’inversions del pressupost per l’any 2015, si ja es tenia idea de construir un edifici que funcionés com a seu-bar.
 
I segona, que la llei de 2012 que obliga a dedicar part del superàvit que pugui tenir una corporació local a reduir endeutament net hauria de preveure casos com el nostre en què la xifra d’endeutament no és alarmant, això permetria que el romanent de tresoreria es pogués destinar a d’altres despeses. 
 
El nostre vot, com  és habitual en el cas de les modificacions de crèdit serà l’abstenció. 

Regidor Santi Pavón