El comerç, una prioritat de poble

El comerç de proximitat no és només activitat econòmica. És molt més. És un element fonamental per a la cohesió i per a la vida d’un poble. Comerç significa treball i activitat econòmica, sí, però també gent als carrers, contacte entre el veïnat. Identitat. Vitalitat. És, entre altres coses, allò que fa poble a un poble. Sense comerç els carrers i l’espai públic perdrien interès, i el poble estaria tocat de mort. El foment del comerç local i de proximitat no l’entenem només com un ajut als comerciants a desenvolupar la seva activitat. L’entenem com una política imprescindible per al futur del poble, d’un poble que volem viu i cohesionat, d’un poble que volem divers i dinàmic.

L’Ajuntament ha de crear les condicions perquè les persones, del poble i de fora, tinguin facilitat per accedir a la zona comercial. I això vol dir consensuar i abordar qüestions rellevants de mobilitat i d’aparcament. No fer res no és una opció. Cal prendre decisions, cal fer-ho sense demores, i han de ser consensuades entre els agents implicats.

És necessari, en tant que viuen la realitat del comerç dia a dia, enfortir l’Associació de Comerciants de Matadepera, i crear una taula de treball permanent amb la Regidoria de Comerç i Promoció Econòmica, una regidoria i una àrea que ha rebut molt poca atenció els darrers anys per part del consistori. Els interessos són compartits i els beneficis, també.

L’Ajuntament té un paper fonamental a l’hora de donar visibilitat al comerç municipal, fer campanyes de promoció tant entre la ciutadania de Matadepera com a fora, i crear les condicions perquè la gent vingui i passegi pel centre del poble, on es concentra l’oferta de comerç i de serveis. Cal fer polítiques de promoció perquè els milers de persones que visiten el Parc Natural cada setmana coneguin l’oferta comercial i de restauració del poble i s’hi aturin, o perquè els milers de persones que van als clubs esportius de l'entorn els caps de setmana parin al poble. Això vol dir senyalització, vol dir segell de qualitat i proximitat de la marca Comerç de Matadepera, vol dir un catàleg de comerços, vol dir fires i mercats de proximitat i Km 0 (espais agraris locals), vol dir accions promocionals, vol dir campanyes informatives. Estem convençuts que si la gent ve al poble i hi passeja, hi consumirà. I el benefici revertirà en el poble

Fer comerç és fer poble. I fer poble també és fer comerç.